2007. szeptember 24., hétfő

Vihar előtti csend - jön tornádó?


Nem csak családi okok miatt nem írtam eddig, hanem viszonylag nem történt semmi különös, aminek megmondom őszintén örültem is. Emlékeztek még az igazgatóval való találkozóra, amikor is nagyon pozitív dolgokat mondott a júli 1-én életbe lépett trv. szept. 1-ei bevezetésével kapcsolatban? Nos, akkor sem nagyon akartam elhinni.

Hát máig kellett érnie, hogy a bűz elérje az orromat.
ez volt a csend, most pedig már jön a szél. A minap egyenlőre úgy tűnik nagyon belenyúltam a méhkasba. Még engem nem csíptak meg, de már szanaszét repültek.

A lényeg, hogy le kellett adni a pénz/munkaügyre a havi jelentést, ami alapján a bérszámfejtés megtörténik. Gondoltam egyet megcsinálom, mert a főnővér nagyon rinyált, hogy ő nem érti ezeket az órákat mi merre. Ki is számoltam a jelenléti ív alapján annak rendje és módja szerint és leadtuk. Már múlt 7en volt egy kis "zizzenet", mert az a szóbeszéd terjedt el a házban, hogy nem fizetik ki a túlmunkát. Mentek is csűstül az emberek, persze a munkaügyes beosztott nem tudott mit mndani, csak azt amit neki kiadtak. Az osztályvezető pedig egy újonnan kinevezett nő, aki még nálam is kevesebbet tud. Annyi köze van a munkaügyhöz, mint mackósajtnak a brummogáshoz. Mindegy, tojom le, a törvény az törvény. Leadtuk.
Ma a főnök a műtőből kihivatott, hogy azonnal menjek, mert gond van. Rögtön sejtettem mi lesz. Munka/pénzügytől jött a telcsi. Gond van. Nekik olybá tűnik irdatlanul sok az a túlmunka amit leadtam. Dehát annyi az mondtam, sőt töredéke a valóságnak, mert a drága kollégák olyan "lojálisak" (értsd: buták), hogy alig írtak be túlórát, meg csak töredékét a valóságosnak.
Ők közölték: - Ez akkor is sok, ennyit nem lehet kifizetni! És különben is, mi lenne ha mindenkinek kifizetnék a túlmunkát, akkor bezárhatna a kórház. (ám legyen - gondoltam). Jah és különben is, olyan nincs, hogy túlóra, azt külön engedélyeztetni kell főigazgatóval! (???????? mivan?? bakker?!)
Ráadásul a 90% az csak ünnepnapra jár, mert a munkaszüneti nap az az ünnepnap. A vasárnap az csak 80%! No ezzel csak kicsit nem értettem egyet.
Ezekután jött a főnököm, hogy kellemetlen helyzetbe hoztam őt (lehetséges) és különben is ő elmondta, hogy csak 8 órát írjunk be! Mondom bakker, de ez töredéke a valósnak. Mondta, hogy jó, de akkor is ő nem tud mit csinálni, az igazgató úgysem fog tenni semmit, pláne kifizetni. És ugye megértem? Mondtam, hogy nem. Mert eddig hivatkozhattak mindenféle kormányrendeletre, amit eleve felülírt és hatályon kívül helyezett a vertikalitás elve szerint a Mt-könyve, EU ajánlások és minden egyéb, de legyen, de most már nincs semmi amire hivatkozhatnának basszus!
Dehát, ne írjatok be csak 8 órát! Miért, kérdem én? Mert akkor balhé lesz, ... már így is az lesz! Miért én azt gondoltam, hogy majd ők kifizetik? Mondtam ez gondolat kérdése, van egy törvény. Úgy, ahogy, ha nem tartom be a transzfúziós szabályzatot, akkor megüthetem a bokámat. Ez miben más?

A lényeg, hogy most nincs igazgató, hétfőn megjön és ez fogja őt fogadni, aki egyébként sem egy földre szállt anygal, szál jön a nemulass. Most én leszek mindenhol a fekete bárány. Ez van, belekavartam egy kicsit. Úgyis lassan egy éve, hogy utoljára kavartam egy kicsit ;-) Itt volt az ideje.
Kíváncsian várom majd a fejleményeket.

Én naív, azt hittem egyértelmű lesz, hogy ez a trv., be kell tartani és be is fogják tartatni és ennek megfelelően ők is betartják! Áhhh, dehogy. Dolgozd magad halálra, inygen, önként és még vágjál is hozzá jópofát, jah és nehgogy valahova le is merd ezt irni, mert akkor még meg is fenyegetnek majd.
Nehogymá'

Nincsenek megjegyzések: